שתי פסלות: יוליה סגל וורד אהרונוביץ”

  • אוצרת התערוכה: אילנה גור

התערוכה  החדשה “שתי פסלות: יוליה סגל, ורד אהרונוביץ׳” תפתח במוזיאון אילנה גור ביום ו” 12.08.16 בשעה 12:00.

בתערוכה, יוצגו עבודות של שתי פסלות ישראליות שונות מאוד זו מזו: יוליה סגל – אמנית ותיקה, ממוצא רוסי, בעלת זיקה קלאסית (במובן המודרני של המילה) לצד אמנית פוסטמודרנית צעירה ורד אהרונוביץ”.

הרעיון להציג אמנית ותיקה שיצירתה הפיגורטיבית דחוסה במחוות קטנות ומאופיינת באנונימיות, באיפוק ובניכור, לצד אמנית צעירה, פוסטמודרנית, נועזת בגישתה לחומר ולצבע, אקטיביסטית בהכרתה ובעלת מודעות מגדרית מובהקת, הינו מהלך לא צפוי, של האמנית אילנה גור – המנהלת והאוצרת הראשית של המוזיאון הפרטי הנקרא על שמה, ביפו העתיקה.

יוליה סגל

ילידת חארקוב, באוקראינה (1938), נדדה בעקבות מלחמת העולם השנייה לקזחסטאן וחזרה לחארקוב. לאחר מכן החלה ללמוד באקדמיה לאמנות ע””ש סוריקוב במוסקבה, והציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות ברוסיה וברחבי העולם, עד עלייתה ארצה ב1994. בישראל, הצטרפה לכפר האמנים סה-נור וניהלה את הגלריה המקומית. עבודותיה מוצגות באוספים שונים ביניהם, במוזיאון הרוסי בסנט פטרסבורג ובגלריית טרטיאקוב במוסקבה. סגל זכתה ב-2006 בפרס עץ הזית של ירושלים.

ורד אהרונוביץ

ילידת הארץ (1980), בוגרת בצלאל ובעלת תואר שני באמנות מאוניברסיטת חיפה, נמנית על מייסדי גלריה חנינא בתל אביב. יצירתה המונומנטלית של אהרונוביץ”, ״המזרקה״, נרכשה על ידי אילנה גור והוצבה בגן הפסלים על גג המוזיאון ביפו. אהרונוביץ הציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובעולם וזכתה בפרס האמן הצעיר מטעם משרד התרבות (2015).

המפגש המאתגר מזמין קריאה חדשה של היצירות המייצגות שתי גישות מוקצנות, אך טעונות ביקורת חברתית נוקבת המתייחסת למצבים של ניכור והדרה. האחת מדיטטיבית בנטייתה לצמצום ולאנונימיות, והשניה אקספרסיבית וחושפנית במחוות הבוטות שהיא מאצילה על דמויותיה, ושתיהן תקפות בעידן הרב תרבותי בו הן מתקיימות.

במסגרת התערוכה יתקיימו במוזיאון סיורים מודרכים לקבוצות ולפרטיים בשפות עברית, אנגלית ורוסית.

print